Ερευνητικό πρόγραμμα για τη σχολική βία

Η έξαρση του φαινομένου της σχολικής θυματοποίησης ή του σχολικού εκφοβισμού/ bullying την τελευταία περίοδο, μας  ώθησε να ασχοληθούμε  με αυτό το θέμα ερευνητικά στα σχολεία μας, για να μπορέσουμε να έχουμε αξιόπιστα ευρήματα, ώστε να σχεδιάσουμε καίριες παρεμβάσεις. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει εγκριθεί από την Περιφερειακή Διεύθυνση Π.& Δ. Εκπ. Στερεάς Ελλάδας και τελεί υπό την αιγίδα του τομέα Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.

Διάβασε περισσότερα

Για ποιο λόγο

Η σύγχρονη εκπαιδευτική, και ιδιαίτερα η σχολική πραγματικότητα, είναι πολυδιάστατη και πολυεπίπεδη. Προσπάθεια όλων όσων εμπλέκονται με αυτήν θα πρέπει να είναι η ανάδειξη του πολυσχιδούς χαρακτήρα της και των καλών πρακτικών που αναδύονται μέσα από την πράξη, στη σχολική τάξη. Από την άλλη πλευρά η τεχνολογία προσφέρει τη δυνατότητα και αποτελεί το ιδανικό εργαλείο για την ανάδειξή τους αλλά και για την προαγωγή της συνεργασίας των σχολικών μονάδων, των τάξεων, των εκπαιδευτικών, των μαθητών.

Τα σχολεία θεωρούνται πηγές  διαμόρφωσης της αγωγής, αλλά ταυτόχρονα αποτελούν χώρους δημιουργικής έκφρασης και φορείς εμπνευσμένων δραστηριοτήτων. Όταν ένα παιδί αξιοποιεί τη μάθηση για να δημιουργήσει ή για να συνεργαστεί και να επικοινωνήσει αυτό που ήδη γνωρίζει στους συμμαθητές του ή στην ευρύτερη κοινωνία, τότε ο κόσμος αρχίζει να αλλάζει, γίνεται πιο χρωματιστός, πιο όμορφος, πιο ανθρώπινος.

Όμως, τα σχολεία είναι και χώροι γόνιμου προβληματισμού, μέσα από τον οποίο προκύπτουν υποθέσεις, απόψεις, θέσεις και δράσεις. Η ερευνητική διαδικασία θα πρέπει να σχεδιάζεται και να πραγματοποιείται στον χώρο του σχολείου και τα αποτελέσματά της να δοκιμάζονται σε αυτόν, είτε για να γενικευτούν είτε για να αναπροσαρμοστούν.

Όλοι αυτοί οι λόγοι αποτέλεσαν την παρώθηση του σχεδιασμού και της υλοποίησης αυτής της ιστοσελίδας. Μέσα από εδώ ευελπιστούμε να αναδείξουμε όλες εκείνες τις πρακτικές που εφαρμόζουν τα σχολεία της 5ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Π.Ε. του Ν. Φθιώτιδας και να αποτελέσει χώρο συνεργασίας, αιτία προβληματισμού και βάση ανατροφοδότησης.

Οφείλω να εξάρω τις προσπάθειες δύο συναδέλφων εκπαιδευτικών, του Σταμάτη Κοκολόγου και του Μιχάλη Ράλλη, οι οποίοι ανέλαβαν τον σχεδιασμό και την υλοποίηση όλου αυτού του εγχειρήματος, αφιερώνοντας πολλές ώρες προσωπικής εργασίας. Είναι εύκολα κατανοητό ότι χωρίς την υποστήριξή τους η προσπάθεια αυτή δε θα είχε τελεσφορήσει.

Κλείνοντας ελπίζω οι εκπαιδευτικοί να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια και να αποτελέσει η ιστοσελίδα της 5ης Περιφέρειας απαρχή συνεργασίας και αφετηρία προβληματισμού._

Ζωή Κρόκου

Σχολική Σύμβουλος

Βιβλίο Επισκεπτών

Φόρμα Εισόδου

Η εγγραφή είναι απαραίτητη για να δημοσιεύσετε ή να δείτε περιεχόμενο που δεν είναι δημόσιο.



Φόρμα Εισόδου

Η εγγραφή είναι απαραίτητη για να δημοσιεύσετε ή να δείτε περιεχόμενο που δεν είναι δημόσιο.



Στίχος Παιδαγωγός

Ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. Στερεάς Ελλάδας, Ηλίας Αναγνώστου, μας τίμησε με την προδημοσίευση των τεσσάρων πρώτων κεφαλαίων του “κύκνειου”, όπως το χαρακτηρίζει ο ίδιος, πονήματός του, Στίχος Παιδαγωγός, στο οποίο πραγματεύεται την ιστορία του νεοελληνικού στίχου, και όχι μόνο, θα μπορούσα να προσθέσω εγώ, καθώς διάβαζα (…και ξαναδιάβαζα) αυτά τα εισαγωγικά κεφάλαια. Εν αναμονή της δημοσίευσής του… παίρνουμε μια μικρή αλλά γλυκιά γεύση ιστορικότητας και επιστημονικότητας υπό το πρίσμα της λογοτεχνίας.

Τον ευχαριστούμε

 Διάβασε περισσότερα

  • Το σχολείο ως σημαντική πηγή στρες για τους μαθητές με δυσλεξία

  • Το στρες που βιώνουν οι γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

  • Καταστάσεις στρες σε παιδιά και εφήβους

Δεν μπορώ να μην ευχαριστήσω τον κ. Αντωνίου Σταμάτη, Λέκτορα του Π.Τ.Δ.Ε./ Ε.Κ.Π.Α. για το “δώρο” του στην ιστοσελίδα μας! Άρθρα του που αφορούν την ειδική αγωγή και όχι μόνο. Εν αναμονή και άλλων τέτοιων φιλικών χειρονομιών…

Τον ευχαριστούμε

 Διάβασε περισσότερα

Θα ήθελα, μέσω της ιστοσελίδας σας, να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στην κ. Κρόκου και στους συνεργάτες της εκπαιδευτικούς, για τη δημιουργία της αξιόλογης ιστοσελίδας, η οποία είμαι σίγουρος ότι θα καταστεί ένα πολύτιμο εργαλείο ενημέρωσης, συνεργασίας, διαλόγου, προβληματισμού και θα αποτελέσει ένα διαρκές έναυσμα πρόσκλησης για προσφορά και βελτίωση του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών.

Δρ. Αθανάσιος Σιούτας
Δ/ΝΤΗΣ Π.Ε. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Go to top