Ερευνητικό πρόγραμμα για τη σχολική βία

Η έξαρση του φαινομένου της σχολικής θυματοποίησης ή του σχολικού εκφοβισμού/ bullying την τελευταία περίοδο, μας  ώθησε να ασχοληθούμε  με αυτό το θέμα ερευνητικά στα σχολεία μας, για να μπορέσουμε να έχουμε αξιόπιστα ευρήματα, ώστε να σχεδιάσουμε καίριες παρεμβάσεις. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει εγκριθεί από την Περιφερειακή Διεύθυνση Π.& Δ. Εκπ. Στερεάς Ελλάδας και τελεί υπό την αιγίδα του τομέα Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.

Διάβασε περισσότερα

Η σιωπή των αλλοδαπών: αναφορά στην εκπαίδευση των «ελλειμματικών» μαθητών

Συγγραφέας: Στεργίου Λ.

Περίληψη

Στο πλαίσιο της εισήγησης αυτής θα γίνει συνοπτική αναφορά σε θεμελιώδεις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, για να εντοπιστεί και σχολιαστεί ο βαθμός εφαρμογής τους στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Ειδικότερα, θα δοθεί έμφαση στο ζήτημα της αναγκαιότητας, και της έμπρακτης παιδαγωγικής αναγνώρισης του πολιτισμικού και μορφωτικού κεφαλαίου των αλλοδαπών μαθητών. Η παρουσίαση της κοινωνικής και πολιτισμικής ποικιλομορφίας, καθώς και η θέση των μητρικών γλωσσών «χαμηλού κύρους» στο σχολείο είναι τα δύο βασικά ζητήματα που θα μας απασχολήσουν. Κατά συνέπεια, θα γίνει λόγος για τις «σιωπηρές» ταυτότητες και γλώσσες που φέρουν οι εν λόγω μαθητές, και για την επείγουσα πλέον ανάγκη αυτές να αποκτήσουν φωνή, τόσο για καθαρά εκπαιδευτικούς, όσο και για ευρύτερα κοινωνικούς λόγους. Παράλληλα και αναπόφευκτα, θα αναφερθούμε στις προτεραιότητες του επίσημου εκπαιδευτικού προγράμματος και στην ετοιμότητα των εκπαιδευτικών να χειριστούν κατάλληλα και δημιουργικά την πολυπολιτισμική τάξη. Έχοντας ως κύριο εκπαιδευτικό χώρο αναφοράς το νηπιαγωγείο, θα παρουσιαστούν, τέλος, κάποια παραδείγματα πρακτικής εφαρμογής διαπολιτισμικών αρχών μέσα στη σχολική τάξη.

Loading ...

Βιβλίο Επισκεπτών

Φόρμα Εισόδου

Η εγγραφή είναι απαραίτητη για να δημοσιεύσετε ή να δείτε περιεχόμενο που δεν είναι δημόσιο.



Φόρμα Εισόδου

Η εγγραφή είναι απαραίτητη για να δημοσιεύσετε ή να δείτε περιεχόμενο που δεν είναι δημόσιο.



Στίχος Παιδαγωγός

Ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. Στερεάς Ελλάδας, Ηλίας Αναγνώστου, μας τίμησε με την προδημοσίευση των τεσσάρων πρώτων κεφαλαίων του ?κύκνειου?, όπως το χαρακτηρίζει ο ίδιος, πονήματός του, Στίχος Παιδαγωγός, στο οποίο πραγματεύεται την ιστορία του νεοελληνικού στίχου, και όχι μόνο, θα μπορούσα να προσθέσω εγώ, καθώς διάβαζα (?και ξαναδιάβαζα) αυτά τα εισαγωγικά κεφάλαια. Εν αναμονή της δημοσίευσής του? παίρνουμε μια μικρή αλλά γλυκιά γεύση ιστορικότητας και επιστημονικότητας υπό το πρίσμα της λογοτεχνίας.

Τον ευχαριστούμε

 Διάβασε περισσότερα

  • Το σχολείο ως σημαντική πηγή στρες για τους μαθητές με δυσλεξία

  • Το στρες που βιώνουν οι γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

  • Καταστάσεις στρες σε παιδιά και εφήβους

Δεν μπορώ να μην ευχαριστήσω τον κ. Αντωνίου Σταμάτη, Λέκτορα του Π.Τ.Δ.Ε./ Ε.Κ.Π.Α. για το ?δώρο? του στην ιστοσελίδα μας! Άρθρα του που αφορούν την ειδική αγωγή και όχι μόνο. Εν αναμονή και άλλων τέτοιων φιλικών χειρονομιών?

Τον ευχαριστούμε

 Διάβασε περισσότερα

Θα ήθελα, μέσω της ιστοσελίδας σας, να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στην κ. Κρόκου και στους συνεργάτες της εκπαιδευτικούς, για τη δημιουργία της αξιόλογης ιστοσελίδας, η οποία είμαι σίγουρος ότι θα καταστεί ένα πολύτιμο εργαλείο ενημέρωσης, συνεργασίας, διαλόγου, προβληματισμού και θα αποτελέσει ένα διαρκές έναυσμα πρόσκλησης για προσφορά και βελτίωση του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών.

Δρ. Αθανάσιος Σιούτας
Δ/ΝΤΗΣ Π.Ε. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Go to top